Het is weer zo ver, de verkiezing voor de leukste winkel. Deze verkiezing vindt plaats in alle 415 gemeentes in Nederland en is tot en met 24 februari 2013. Iedere winkel in Nederland die mee wil doen, kan zich gratis aanmelden via de website van de verkiezing. Wanneer een winkel zich heeft aangemeld, is het de bedoeling dat deze winkel zo veel mogelijk stemmen krijgt. Deze stemmen kun je krijgen doordat jouw klanten, vrienden, familie etc. op jouw winkel gaan stemmen via www.leukstewinkelverkiezing.nl. Maar hoe zorg je nou dat jouw winkel de meeste stemmen krijgt? Dat is het belangrijkste criterium van deze verkiezing.

In de eerste ronde van de verkiezing, die tot en met 24 februari 2013 duurt, strijden alle winkels binnen alle 415 gemeentes om de leukste winkel van de gemeente. Per ronde mag iedereen maximaal één stem uitbrengen. Bij het uitbrengen van een stem wordt een beoordeling gevraagd voor vijf criteria, namelijk sfeer, productaanbod, service, klantvriendelijkheid en prijs/kwaliteitverhouding. De winkel met het hoogst gemiddelde cijfer en de winkel met het meest aantal stemmen (minimaal 50) wordt de winnaar van de gemeente. Er zijn dus twee winnaars per gemeente. Daarna volgt de provincie-ronde waarin alle gemeentewinnaars strijden om de provincietitel. Deze ronde is van 1 maart tot en met 31 maart.

In de provincie-ronde kan er weer opnieuw gestemd worden. De stemmen uit de vorige ronde tellen niet mee. De twee winnende winkels per gemeente strijden nog mee om de provincietitel. Hierbij telt 70% voor het aantal stemmen en 30% voor het gemiddelde cijfer. De winkel met het uiteindelijke hoogste cijfer, wint de provincie-award. Daarna is er een landelijke ronde. In deze ronde doen alle twaalf provincie-winnaars mee. Ook in deze ronde wordt er weer opnieuw gestemd. De winnaar van deze ronde wint de landelijke award.

Naast de titel voor leukste winkel van de gemeente, van de provincie en van Nederland, zijn er ook nog drie awards voor creativiteit. Deze awards gaan uit naar de drie winkels die op de meest originele, ludieke en effectieve manier hebben deelgenomen aan de verkiezing. U vraagt zich natuurlijk af, waarom zou een winkel nou deze award willen winnen? Nou eigenlijk is het antwoord heel simpel. Doordat een winkel een van deze awards wint, krijgen ze zowel regionale als landelijke media-aandacht. Hierdoor wordt de naamsbekendheid en daardoor het aantal klanten verhoogt. En dat is wat een bedrijf wil!

Waarom zou jij gaan stemmen? Natuurlijk allereerst voor de winkel waarop je stemt. Daarnaast wordt met elke stem 5 cent aan het goede doel KIKA gedoneerd. Maar ook zijn er leuke prijzen te winnen, zoals een reis naar Parijs, een iPad en een wellnessdag bij Thermen Bussloo. Heb jij al gestemd op de leukste winkel? Ga snel naar www.leukstewinkelverkiezing.nl en stem op Elzinga Kousen! Daarnaast steun je ook nog eens het goede doel KIKA!

Of heb je nog leuke originele, ludieke of effectieve tips voor Elzinga Kousen om de meeste stemmen te krijgen? Laat het snel weten!

De beste wensen voor 2013 namens Elzinga Kousen!!!