Op dit moment kun je je nog schuilen onder het corrigerende ondergoed. Over een paar weken, wanneer iedereen aan de rand van het zwembad ligt en jij dus ook, kan dit niet meer. Het is daarom tijd om die overwinteringskilo’s van ons lichaam af te gooien: Ging het maar zo makkelijk zoals ik het zeg.

Van het dokter Frank dieet of het Sonja Bakker dieet heb je vast wel eens gehoord. Deze diëten waren een tijd geleden een grote hype. Het zijn twee verschillende manieren om af te vallen. Afvallen bij het ene dieet door geen eiwitten te eten en bij het andere door koolhydraten te vermijden. Naast deze twee diëten, bestaan er nog een tal van andere soorten diëten, maar wat is nu de beste? Hoe verlies ik in een snelle tijd zo veel mogelijk kilo’s? Dat gaan we eens even onder de loep nemen.

Allereerst check je hier je BMI. Is het wel nodig om af te vallen? - BMI t/m 18,3? Je bent te licht voor je lengte. Eet wat meer, zo leven is niet gezond! - BMI 18,6 t/m 24,9? Je hebt een goed gewicht. Moet je wel echt afvallen? Of wil je alleen je buikje eraf trainen? - BMI 25,2 of hoger? Je bent te zwaar voor je lengte. Hieronder een aantal tips om simpel af te vallen:

Of je nu een gezond gewicht hebt en je wil een strakkere buik of je bent te zwaar voor je gewicht, dit zijn DE tips die ervoor zorgen dat jij over een paar maand tevreden over het strand loopt: 1) Eet regelmatig. Regelmaat zorgt voor het honger gevoel op de momenten wanneer je gaat eten. 2) Eet drie keer per dag een grote maaltijd en twee keer per dag een tussendoortje. De tussendoortjes zijn de dikmakers. 3) Eet gevarieerd, volgens de schijf van 5. Zo krijg je voldoende stoffen binnen. 4) Drink water i.p.v. frisdrank of sap. Ook frisdranken zijn dikmakers. 5) Beweeg minimaal een uur per dag (fietsen, lopen, sportschool of andere sporten). Hiermee verbrand je calorieën. 6) Nuttig met mate vet, suiker en alcohol: de absolute dikmakers.

Dit zijn een aantal simpele tips, die heel wat kilo’s kunnen schelen. Als je de doelstelling van het aantal kilo’s bereikt hebt, zorg er dan voor dat je deze tips nastreeft. Zo hou je het hele jaar een slanke lijn en hoef je je ook niet te verschuilen onder corrigerend ondergoed. Heb jij nou nog andere tips? Laat het ons weten!